lördag, augusti 04, 2012

Kreativitetsflöde

Jisses, vet inte vad som hände...som en blixt från klar himmel kom lusten att måla en tavla :))) tror det nog var minst fem år sedan sist. Ett par dagar innan gjorde jag ett soffbord, lånade ett par händer av Björn där :)
Jag började att göra en stor tavla :) men den visar jag inte riktigt än, sen blev det en liten, där emellan snickrade jag till en anslagstavla (som jag tänkt göra läänge).
Den lilla tavlan :)
Ja sen fick jag lust att göra ett harlequinrutigt bord, men det har jag inte plats för hemma så det har jag lagt ut i nätbutiken.
Harlequin rutigt litet bord blev också klart
Min anslagstavla :) inte full än...men det dröjer nog inte länge innan där sitter fullt med komihåg lappar..

Anslagstavlan
Soffbordet blev jag riktigt riktigt nöjd med :) plats för både ljusstaken, blommor och tidningar....ja och mina fötter på bordet också :)) Vi ändrade plats på soffan och vitrinskåpet när vi ändå höll på att bära och dona :) Jag är mer än nöjdast med rummet nu!

Man blir hungrig av att skapa :)

Här har vi precis fått bordet på plats :)
Ja sen när jag ändå höll på så klädde jag om strykbrädan, som haft ett fuuuult tyg innan, tog ett gammalt lakan, så nu är det helt vitt och fräscht :)

Det känns helt underbart att äntligen få känna en sån våldsam skaparlust OCH samtidigt ha tiden till det...fantastisk euforisk känsla!

Imorgon blir det en tavla till eller två :) och en fiin liten hängare ska upp i sovrummet.

Kram till er alla där ute i bloggrymden och sov gott!!!

Lisa

2 kommentarer:

Anonym sa...

For noen nydelige bilder du viser og kjempe koselig blogg:)
Det hvite bord med blå ruter var skjønt:)
Ha en herlig lørdag

Klem Merete

Jane, Lyckliga Hem sa...

Underbart att läsa om din skaparlust och att du fann tiden att skapa:)
Har mycket ideér men inte hunnit förverkliga dem ännu ... men det kommer:)

Ha det gott!
Jane:)