fredag, november 06, 2009

Gammalt bakbord före och efter

Har haft ett gammal bakbord ett tag som bara har stått. Men sen kom jag på att min köpmansdisk i vardagsrummet såg lite plottrig ut med alla fotografier så jag målade och slipade bakbordet, textade 'min familj' på den och satte upp alla fotografier.
Så här ser den ut efter målande, slipande och textande. Tog bort alla ramar och satte på korten på gamla notblad istället.
Charmerande pappa som ung, min goa son, mamma och jag, och två bilder på mig som bebis och ett kort på mormor och morfar. Saknar dottern min, men ska ta ett kort i svartvitt som ska sättas på bakbordet.




Så här såg bakbordet ut före min behandling




Mysig helg till er

Kramar








4 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej lisa
vilken kul ide =) och vad fint de blev, verkligen dekorativt.
önskar dig en skön helg
kram pia

Myricas Farmor sa...

Hejsan
Tack för tipset det blev jätte fint.
jag måste fråga dig vad du har för färg att måla med på bokstäverna.
Ha en god helg
kram

hagagården sa...

Underbart fint bakbordet blev.
kram o trevlig helg
ninni

Pysselpalatset sa...

Hej Lisa, vill tacka igen för förra inlägget.. det berörde mig och alla som jag länkat till för att berätta om ditt inlägg... tack tack tack... kram jeanette