söndag, oktober 11, 2009

Puttande poliser

Vilken kväll det blev igår, skulle hämta min son hos en kompis och  när vi var en halv kilometer hemifrån small det till i bilen sen gick den knappt att styra eller bromsa.
In till kanten, på med varningsblinkers och ringde min vännina som gulligt nog kom och skulle assistera mig men vi hittade inte något ställe på hennes bil där vi kunde fästa bogserlinan så hon ringde sin syster och körde och bytade bil med henne. Till slut fick vi till det och började den sakta färden hem.
Nästan hemma i sista svängen gick linan av och precis då kom polisen, en pikebuss, och undrade vad vi höll på med :-| tja försöker bogsera...alla hoppade ur och började putta min bil hem :-). Pinsamt men himla gulligt av dem att hjälpa till.

Den som vann sin order hos mig kommer jag att berätta om någon dag, alla betalningar är inte inkomna än så därför väntar jag någon dag.
Önskar er en underbar söndag och själv ska jag se om jag kan ordna en annan bil.

Kram

 

1 kommentar:

EN INREDOHOLIC sa...

Men stackare.. vad tradigt med bilen. Och tråkigt med pengarna!! Ahh....

Hoppas det blir billigt!!!

Kram på dig
o glöm inte vantarna imon :

Jannice