tisdag, september 29, 2009

Doften av nymalt kaffe

...mmm såå gott. I söndags rensade jag hallen, tog ut allt i alla fyra garderober och sorterade, en del till insamling en del ner i förrådet (sommarkläderna) och en del saker kastades. Mina nytvättade kläder hängdes in, så härligt det känns även om inte garderobsdörrarna är öppna känner man ändå att det är ordning och luftigt.
I går efter jobb var jag på ansiktsbehandling, i två hela timmar låg jag och njöt i fulla drag när Maria rengjorde och masserade och till det ljuvlig Mozart.

Nu har jag städat och ska packa paket som ska skickas iväg. Men först kaffe, känner ni doften av de nymalda kaffebönorna?

Ha en underbar dag idag

Kram


9 kommentarer:

Måddan - Himla lantligt sa...

Så ljuvligt med ansiktsbehandling - :o).

Doften av nyrostat kaffe är underbar - drömmer mig tillbaka till min mormor och morfar och kan riktigt känna att jag är där :o)..för den doften förknippar jag med dom....

Ser fram emot dina 10 sanningar:o)

Ha en fin dag!

Kram
Maud

Lilla Rummet sa...

Hej Lisa! Jag kan nästan känna doften av nymalt kaffe genom datorn. Brukar oxå mala mitt kaffe själv och då är det smaksatt kaffe som vi säljer via våran butik.
Känns lite tråkigt att ta bort sommarkläderna och veta att det dröjer flera månader igen innan de kommer fram.......skulle vilja bo utomlands under vintertiden.
Ha de gott
Kramiz Britt

EN INREDOHOLIC sa...

Så gott det är att ha städat och rensat undan!!

Kul det ska bli att få träffa dig på fredag !!

KRAM
Jannice

The Secret Garden sa...

En härlig känsla när man får ordning i garderoberna. Men vad händer sedan? Jo oordningen smyger sig tillbaka, utan att man vet när det hände! Plötsligt är det lika rörigt och kläder försvinner liksom spårlöst! :)

Inspiration i vitt sa...

Vad härligt att du unnar dig egentid och vilken känsla att få bli så fin.
Att rensa i röran är en befrielse.
Kram på dig/Ingela.

Unknown sa...

Åh så härligt! Inte ett dugg avvis, ler. Hoppas du får det gott, kram Petra

Pysselpalatset sa...

Höll på att missa att du bytt sida... men nu har jag fått ordning på torpet... doftar enda hit ditt malda kaffe... kram och lycka till Jeanette

Elsa och Helena sa...

Ja, doften känns ända hit...härligt med nymalda bönor.
Kram Helena

Prima Gård sa...

Hej Lisa!

Vad kul att du är med och tävlar! Jag var inne och kikade i din butik - spännande koncept med egentillverkat, gammalt, nygammalt och nytt! Mycket fina saker.

Roligt också att jag får vara med i Sib! Jag länkar nu tillbaka på bloggen.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
kram Emma