lördag, januari 19, 2013

I betraktarens öga

God mat, lagad med kärlek...när jag ser och känner smaken av kärlek...är något jag verkligen faller för, och just då, när jag faller, önskar jag att jag kunde få njuta av måltiden i en evighet. 

Jag bjuder på en kavalkad av foto där bilden och maten är fyllda med kärlek och kreativitet. (alla bilder kommer från nätet och kan hittas här)

Rostat bröd med sylt

Frukost ute i det fria

Mmm pannkakor till frukost :)

Varm cocosnötsmjölk, hasselnötter, honung & Bourbon

Nybakat bröd med rosmarin & en god olivolja

Krispiga parmesanbakade gröna bönor


Vitlök...en av de godaste kryddorna som finns :)


Rosmarinrostade morötter


Rött vin

Hemmagjord pesto

Frukt


Hetvägg

Paj med rabarber, granatäpple & vaniljsås såklart


Varmt bröd med ost och marmelad

Trevligt tillsammans över en god bit mat och gott vin :)

Hoppas ni får en alldeles underbar helg!

Nu har jag fått in nya fina bokgömmor som du hittar här.

Kram Lisa

3 kommentarer:

Anonym sa...

For noen utrolig inspirerende og fristende mat bilder:)
Her var det masse nydelig:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Melody and M.E sa...

Vilka otroligt vackra bilder!
Skulle vilja ha vart enda ett som tavla i mitt lantkök!
Melodys matte

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Åh! nej nu blev jag hungrig igen :) :) så väldigt vackra bilder. Verkligen en fröjd för ögat.
Kram
Helena